SON DAKİKA
--:--:--
Ekonomi

Engelli Aracı Satın Alırken Vefat Eden Kişinin Mirasından Vergi Alınamayacak

Engelli aracını satın alırken vefat eden kişinin mirasçıları, Danıştay kararıyla vergi borcundan muaf tutuldu. Vefat öncesi yapılan işlemlerin ‘ilk iktisap’ sayılması kararı etkili oldu.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Engelli Aracı Satın Alırken Vefat Eden Kişinin Mirasından Vergi Alınamayacak

Yüzde yüz engelli raporu bulunan bir kişinin, Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) istisnasından faydalanarak satın aldığı aracın tescil işlemleri tamamlanmadan hayatını kaybetmesi üzerine, mirasçılarından vergi alınamayacağına karar verildi. Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu, aracın ilk iktisabının vefat öncesinde gerçekleştiğini belirterek, ödenmeyen verginin mirasçılara ödettirilmesinin hukuka aykırı olduğuna hükmetti.

Konu, İstanbul’daki çeşitli vergi mahkemeleri arasında verilen farklı kararların ardından Danıştay’a taşındı. Nakil Vasıtaları Vergi Dairesi Müdürlüğü, aracın satışının tescil işleminin, kişinin vefatından sonra yapıldığı gerekçesiyle, istisna tutulan verginin mirasçılardan alınması yönünde karar almıştı.

Vergi İdaresinin Kararına Karşı Açılan Davalar

Mirasçılar, vergi dairesinin bu kararının iptali için İstanbul 9. Vergi Mahkemesi’nde dava açtı. Mahkeme, aracın satın alma işlemlerinin murisin (vefat eden kişinin) vefatından önce tamamlandığına kanaat getirerek vergi dairesinin kararını kaldırdı.

Ancak, vergi dairesinin bu karara itiraz etmesi üzerine dosya İstanbul Bölge İdare Mahkemesi 4. Vergi Dava Dairesi’ne geldi. Bu daire ise kişinin ölümü nedeniyle ödenmeyen verginin murislerine (mirasçılarına) ödettirilmesi gerektiği yönünde bir karar verdi.

Bu aşamada, İstanbul Bölge İdare Mahkemesi’nin farklı daireleri arasında benzer konularda daha önce verilmiş ve bu kararla çelişen hükümlerin bulunması üzerine, İstanbul Bölge İdare Mahkemesi Başkanlar Kurulu konuyu kararlar arasındaki aykırılığın giderilmesi talebiyle Danıştay’a iletti.

Danıştay Vergi Dava Daireleri Kurulu, nihai kararında 4760 Sayılı Özel Tüketim Vergisi Kanunu’nun 7. maddesini esas aldı. Kurul, aracın teslim edilmeden kişinin vefat etmiş olmasına rağmen, vefattan önce gerekli satış işlemlerinin yapıldığını ve bu nedenle aracın ilk iktisabının gerçekleştiğini tespit etti. Bu tespit doğrultusunda, ödenmeyen verginin murislere (mirasçılarına) ödettirilmesinin hukuka aykırı olduğuna karar vererek davayı sonuçlandırdı.

Yorum Yap

Benzer Haberler

Tümü
Bakan Bayraktar Enerjide Bağımsızlık İçin SMR Kanununu Duyurdu
Bakan Bayraktar Enerjide Bağımsızlık İçin SMR Kanununu Duyurdu
Bakan Yumaklı Açıkladı Hayvancılıkta Yeni Dönem Başlıyor
Bakan Yumaklı Açıkladı Hayvancılıkta Yeni Dönem Başlıyor
Tarım Bakanlığı 92 Cuma Buluşması ile Sahaya İndi
Tarım Bakanlığı 92 Cuma Buluşması ile Sahaya İndi
Kars ve Bingöl’de Doğa Temelli Tarım Projesi Başlıyor
Kars ve Bingöl’de Doğa Temelli Tarım Projesi Başlıyor
Ticaret Bakanı Bolat ABD ile 100 Milyar Dolarlık Ticaret Hedefini Açıkladı
Ticaret Bakanı Bolat ABD ile 100 Milyar Dolarlık Ticaret Hedefini Açıkladı
Bakan Yumaklı Edirne Çömlekköy Barajı İnşaatında İncelemelerde Bulundu
Bakan Yumaklı Edirne Çömlekköy Barajı İnşaatında İncelemelerde Bulundu
Haberin Doğru Adresi
Maraş Yankı

Kahramanmaraş’ın en güncel haber kaynağı. Maraş Yankı, şehirden ve dünyadan önemli gelişmeleri anlık bildirimler ve derinlemesine analizlerle ekranlarınıza taşıyor. Doğru bilgiye ulaşmanın en kısa yolu.

2026 Marasyanki.com.tr © Tüm hakları saklıdır.